پیام تبریکیهء
جوانان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان جوانان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

به مناسبت انتخاب محترم رفیق احمد شاه سرخابی به حیث ريیس شورای عالی اروپایی نهضت فراگیر

 

 

شمایان! ای راه پیموده های این مسیر تاریکی ها و روشنی ها! ای آنانیکه پیوسته در تفکر و تلاش برای ایجاد و ساختار جامعهء با نظام انسانی و اسلامی برای نسل های بعدی تان از راحتی و قرار خود گذشتید و بسا صادقانه و شجاعانه، با همت و استواری گام نهادید! حال، یک نگاهی از آن کناره های روشن به عقب بیاندازید. به ما بنگرید! ما، همانا اطفالی که از دستان مهربان شما محکم گرفته و با ترس و شوق راه رفتن میاموختیم، حالا بر پاهای ثابت و با انرژی خویش ایستاده و بیرق نیکنام و نیکرنگ شما را در دستان قوی وجدان خویش بر فضای گرم دلهای مردم و وطن خود به اهتزاز درآورده ایم. ما جوانان، با جوش جوانیی که مغروق عشق ملت، وطن، آزادی، و عدالت است اکنون با دلیری بسوی همزیستی و آبادی و شادمانی قدم بر میداریم و بسان شما، تا نفس در تن داریم برای مردم و وطن خود میاندیشیم ومیطپیم، و برای مردم و وطن خود تلاش میورزیم.

 

ما، جوانان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی مقیم افغانستان، با ارادت بیپایان و تمنیات نیک و شریفانه این چند سطری را به عنوان پیامی از قلب های پُر شور و جذبهء خویش بر محترم رفیق سرخابی گذاشته انتخاب شانرا به حیث ريیس شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان مبارک میخوانیم و موفقیت و کامگاری ایشانرا با خلوص نیت مستدعی میگردیم.

 

از ایشان خواستار کار و تلاش هرچه بیشتر در راستای انسجام و یکسازی نیرو های مترقی و روشن جامعه گشته و متوقع میشویم تا جهت کارگیری از انرژی و توان جوانان افغانستان چه در داخل و یا خارج از کشور، در تشویق و ایجاد زمینه برای رشد استعداد های سیاسی، اجتماعی، فرهنی، هنری و ادبی آنها بدون درنظرداشت محدوده های قومی، زبانی، و نژادی بکوشند زیرا ساختار زیربنایی بدنهء یک جامعهء قوی از هر لحاظ، بسته گی به چگونه گی انتخاب در نوع کیفی و کمی پایه های آن دارد.

 

در ضمن باید متذکر شد که راه اندازی انتخابات آزاد و عادلانه، و بدون تبعیض برای انتخاب ريیس شورای عالی اروپایی نهضت؛ و توافق صمیمانه و حمایت رفقای که قبلأ نامزدی خویش را در آن سمت اعلام نموده بودند، درس و سرمشقی است که تمام جوانان افغانستان باید با استفاده از آن روش، در با کیفیت ساختن زنده گی سیاسی، کلتوری، و حتا شخصی خویش از آن پند و بهره بگیرند و این اقدام نهایت شریفانه و انسانی را دست کم نه شمرند.  

                           

با احترام

 

جوانان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان

مورخ: 19سنبله 1387


September 9th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها